Uutinen Edustus

Urheiluseuratoiminta on kuin palloilusarja – menestys mitataan pitkällä aikavälillä, mutta ottelut ratkaistaan yksi kerrallaan. AC Oulun toiminta on tähdännyt pitkäjänteiseen työhön jo usean vuoden ajan. Nykyhetken rinnalla halutaan katsoa yhä pidemmälle tulevaisuuteen. Pitkäjänteisyyttä haetaan sekä urheilullisesti että taloudellisesti monella eri tasolla.

Osoitus jatkuvuudesta nähtiin, kun seura ja Rauno Ojanen solmivat kolmen vuoden mittaisen päävalmentajasopimuksen. Myös käynnissä olevissa pelaajaneuvotteluissa osa pelaajista pyritään kiinnittämään seuraan yli vuoden mittaisilla sopimuksilla.

– Pitkäjänteisyys ei tarkoita missään nimessä nykyhetken unohtamista. Jokainen seurassa toimii täydellä höyryllä yhteisten tavoitteiden eteen. Ensi kauden tavoitteena ovat sijat 1-2 ja se on toiminnan fokus. Pitkäjänteisyydellä tähdätään urheiluseuraan, jolla on vahvat raamit kaikkeen tekemiseen – nykyhetki ja tulevaisuus kulkevat kivuttomasti rinnakkain, AC Oulun seurajohtaja Juho ”Äffä” Meriläinen avaa.

– Jatkuvuutta ei saavuteta kuitenkaan yksin – AC Oulu tarvitsee ympärilleen sitoutuneen yhteisön aina kaupunkilaisista itse kaupunkiin ja yhteistyökumppaneihin. Pitkällä tähtäimellä Oulussa täytyy kehittää edustusjoukkueen lisäksi myös junioripuolta ja olosuhteita, Meriläinen jatkaa.


Mika Nurmelan jalanjälki näkyy AC Oulussa usealla tavalla (Kuva: Jouko Kylmäoja)

Pitkäjänteisyyttä haetaan myös talouden ja yhteistyökumppanuuksien saralla. AC Oulun pitkäaikainen ja yksi merkittävimmistä yhteistyökumppaneista on VRJ Service Oy.

– VRJ Service ja edeltäjä JT Service ovat olleet AC Oulun mukana jo usean vuoden ajan. Aikaisemmin olemme solmineet yhteistyösopimuksen vuosi kerrallaan periaatteella. AC Oulun päävalmentajasopimus oli meille selvä signaali jatkuvuudesta ja halusimme itse osoittaa vastaavaa tahtoa, joten uusi sopimus on kahden vuoden mittainen, VRJ Service Oy:n Jukka Erkkilä kertoo.

– Yhteistyökumppanuudet merkitsevät meille aktiivista yhteydenpitoa, vastuullisuutta ja yhteistyömallien kehittämistä. Tavoitteena on vahvistaa molemmin puoleista liiketoimintaa ja markkinointia. Samalla rakennamme oululaista urheilukulttuuria ja hyvinvointia. Pitkäjänteisyys on ratkaisevaa näiden tavoitteiden saavuttamisessa, AC Oulun myyntijohtaja Paulus Pikkarainen toteaa.