Uutinen Edustus

AC Oulun ja Kratonin kaksi vuotta sitten aloittama Älä Kiusaa Kampanja on ollut jättimenestys. Kampanja on kerännyt kiitosta, kehuja ja palkintoja koko Suomessa ja yhteisön työ tämän tärkeän asialla äärellä jatkuu. Kampanjan nimi päivittyy Emme Kiusaa Kampanjaksi.

Emme Kiusaa Kampanja on siis jatkumoa helmikuussa 2017 alkaneelle Älä Kiusaa Kampanjalle. Kampanjan aikana AC Oulu on vieraillut lähes kaikissa Oulun alueen alakouluissa. Lisäksi kampanja on ollut vahvasti esillä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja muussa AC Oulun viestinnässä.

Kampanjan ensimmäisenä vuonna yhteistyökumppaneita oli kuusi kappaletta. Kaudella 2018 yrityskumppaneita oli mukana jo 20. Tällä hetkellä yhdessä kaikenlaista kiusaamista vastaan taistelee jo 30 kumppania ja määrä lisääntyy koko ajan.

– Kampanja on ollut seuran näkökulmasta suuri menestys. Asia on otettu vastaan sen kuuluvalla vakavuudella. Kouluvierailut ja muut kampanjan aikana tehdyt toimenpiteet ovat olleet antoisia ja herättäneet paljon keskusteluja – olemme taatusti onnistuneet tavoitteessa, mutta jokaikinen tapaus on liikaa, AC Oulun toimitusjohtaja Juho Meriläinen avaa.

– Uuden tutkimuksen mukaan yli 30% lapsista ja nuorista on kokenut kiusaamista ja syrjintää liikuntaharrastuksen parissa. Se on todella surullista ja tähänkin ongelmaan haluamme puuttua – tulemme kiertämään tänä vuonna paljon harrastustoiminnan parissa puhumasta asiasta, Meriläinen jatkaa.

Uuden nimen myötä kampanjalle haetaan suojelijoita. Suojelivat julkisuuden hahmoja, jotka ovat omalta osaltaan levittämässä kampanjan tunnettavuutta. Toisena uutuuteta kampajalle on avattu omat verkkosivut osoitteessa https://emmekiusaa.fi/

Kampanjan pääyhteistyökumppanina jatkaa Kraton Chemical Oy.

– Yhteistyötä tämän erittäin tärkeän ja aina ajankohtaisen asian tiimoilta on takana jo kaksi vuotta ja vastaanotto on ollut todella hyvää. Älä Kiusaa Kampanja keräsi paljon kiinnostusta, kehuja ja kiitosta. Halusimme ilman muuta jatkaa AC Oulun ja muiden kumppaneiden kanssa yhdessä kiusaamista vastaan. Emme Kiusaa Kampanjan nimi haluttiin päivittää, jolloin se tuo jo nimessään meidän kaikkien sitoumuksen, mutta ajatus on vanha tuttu, Kraton Chemical Oy:n toimitusjohtaja Ari Venninen kommentoi.

#EmmeKiusaa #EmmeKiusaaKampanja